Nieuws

Ontdek hier de laatste trends en ontwikkelingen

VACATURE: KINESIST(E) OP ZELFSTANDIGE BASIS

Onze gespecialiseerde groepspraktijk bestaat uit 4 kinesitherapeuten en ligt te Bree.
 

Je werkt met een brede doelgroep. Zelfstandig aan de slag kunnen is een vereiste. Je start deeltijds maar er is zeker de mogelijkheid om uit te bouwen tot een voltijdse samenwerking. Werkervaring is niet vereist, maar een specialisatie of de intentie om te specialiseren is een groot pluspunt. Dienstverband: deeltijds om te beginnen met de mogelijkheid tot uitbreiding naar voltijds. Dagen en uren zijn bespreekbaar. Heb je interesse, stuur dan je CV of een bericht met je gegevens en wij nemen contact op met jou. Telefoon: 0473 736554 E-mail: david@dekines.be

'HET EFFECT VAN MEDITATIE IS EVEN GROOT ALS DAT VAN ANTIDEPRESSIVA'

Onze gespecialiseerde groepspraktijk bestaat uit 4 kinesitherapeuten en ligt te Bree.
 

Neuroloog Steven Laureys verwierf wereldfaam met zijn onderzoek naar bewustzijn bij comapatiënten. Zeven jaar geleden, na een onverwachte echtscheiding, ontdekte hij de positieve kracht van meditatie. Met Het no-nonsense meditatieboek wil hij ieder van ons ervan overtuigen dat meditatie kan helpen om stress, angst en depressie te bestrijden. 'Noem het gerust een Start to Meditate Start to Meditate.'

>> Lees hier het volledige Knack-artikel

NEGATIEVE EFFECTEN VAN TE VEEL ZITTEN 

Voor de Universiteit Van Vlaanderen staat revalidatiewetenschapper Dominique Hansen stil bij de schadelijke effecten van te veel tijd al zittend door te brengen.

Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie dient u best per week minstens 150 minuten matig intens of 75 minuten hoog intens te bewegen. Regelmatig bewegen leidt zo tot 35% minder kans op het krijgen van hart -en vaatziekten, 30% minder kans op darmkanker, dementie en depressie, en 20% minder kans op borstkanker. Bewegen doet daarom langer én beter leven. Een man die veel beweegt zal gemiddeld 86 jaar worden, in vergelijking met een man die niet beweegt (76 jaar). Een fysiek actieve dame zal zo gemiddeld 88 jaar worden i.p.v. 83 jaar.

Klik hier voor het volledige artikel: 'Wat kan u doen om de negatieve effecten van te veel zitten te vermijden?'

SPORTLETSELS VOORKOMEN​ 

8 tips om sportletsels te voorkomen

Sporten is gezond, maar het gaat ook vaak gepaard met blessures. De meeste sportblessures zijn knieletsels, maar ook enkelblessures en rug- en nekklachten komen vaak voor.

Soms is een sportblessure brute pech: je valt, glijdt uit of botst ergens tegenaan. Even vaak is een blessure het geval van overbelasting of onvoldoende rust na een kleiner kwaal.

Klik hier voor meer informatie: 8 tips om sportletsels te voorkomen

DE BEWEGINGSDRIEHOEK

Vlaams Instituut Gezond Leven

 

Gezond leven? Beperk stilzitten en beweeg. In een gezonde bewegingsmix wissel je zitten, staan en bewegen af. Hoe je dat het best aanpakt, geeft de bewegingsdriehoek je heel helder weer.

©2019 by De Kine's. Proudly created by CloudRoomOne

De Kine's  ||  Parkdreef 24  ||  3960 Bree (Opitter)

'De kinesist van Opitter"