©2019 by De Kine's. Proudly created by CloudRoomOne

De Kine's  ||  Parkdreef 24  ||  3960 Bree (Opitter)

'De kinesist van Opitter"

Nieuws

Ontdek hier de laatste trends en ontwikkelingen

DE BEWEGINGSDRIEHOEK

Vlaams Instituut Gezond Leven

 

Gezond leven? Beperk stilzitten en beweeg. In een gezonde bewegingsmix wissel je zitten, staan en bewegen af. Hoe je dat het best aanpakt, geeft de bewegingsdriehoek je heel helder weer.

SPORTLETSELS VOORKOMEN​ 

8 tips om sportletsels te voorkomen

Sporten is gezond, maar het gaat ook vaak gepaard met blessures. De meeste sportblessures zijn knieletsels, maar ook enkelblessures en rug- en nekklachten komen vaak voor.

Soms is een sportblessure brute pech: je valt, glijdt uit of botst ergens tegenaan. Even vaak is een blessure het geval van overbelasting of onvoldoende rust na een kleiner kwaal.

Klik hier voor meer informatie: 8 tips om sportletsels te voorkomen

NEGATIEVE EFFECTEN VAN TE VEEL ZITTEN 

Voor de Universiteit Van Vlaanderen staat revalidatiewetenschapper Dominique Hansen stil bij de schadelijke effecten van te veel tijd al zittend door te brengen.

Volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie dient u best per week minstens 150 minuten matig intens of 75 minuten hoog intens te bewegen. Regelmatig bewegen leidt zo tot 35% minder kans op het krijgen van hart -en vaatziekten, 30% minder kans op darmkanker, dementie en depressie, en 20% minder kans op borstkanker. Bewegen doet daarom langer én beter leven. Een man die veel beweegt zal gemiddeld 86 jaar worden, in vergelijking met een man die niet beweegt (76 jaar). Een fysiek actieve dame zal zo gemiddeld 88 jaar worden i.p.v. 83 jaar.

Klik hier voor het volledige artikel: 'Wat kan u doen om de negatieve effecten van te veel zitten te vermijden?'